نغمه ی مهر 2
خوش آمدید...حکایت دزد و قاضی اثر پروین اعتصامی را با موسیقی دلنواز گروه همای بشنوید.
درباره وبلاگ


این جا شعبه ی دوم نغمه ی مهر

خوش آمدید.

با دلنوشته ها و خاطرات و تجربیات

و مطالب اموزشی و تربیتی

با شماییم.

ممنونم از انتخابتون



......................

معلمم

اهل جرجانم

روزگارم بد نیست

تکه نانی دارم

و جوهری دارم من

از احساس

که به همراه گلی از لبخند

همه تقدیم شما باد.



................


**************************
******************
توانایی های من..........

کارشناس تکنو لوژی

سر گروه استانی

سر گروه شهرستان

رتبه ی سوم جشنواره ی فیلمنامه نویسی نهضت و به عنوان تنها زن شرکت کننده در این جشنواره


برنده ی دیپلم افتخار و سکه...1385


رتبه ی سوم طنز نویسی جشنواره ی ثبت احوال...1390

رتبه ی سوم کتاب و خاطره در جشنواره ی کشوری نماز بابل...1390

رتبه ی برتر اقدام پژوهی با موضوع بیش فعالی کودکان...1390

رتبه ی برتر جشنواره ی تربیت بدنی و پوستر و چاپ در کتاب جشنواره...1390

رتبه ی برتر ارمغان حرا ...خاطرات حج و سفر زیارتی...1386

طرح درس نویسی تلفیقی اداب و مهارتهای زندگی...1389

همکاری در کمیته ی علمی درس تعلیمات اجتماعی پایه ی سوم...1388

تالیف 3کتاب داستان در زمینه ی کودک و نو جوان 85_86

سیب های روی علم-نماز کلید بهشت و خر چنگ آبی

یک کتاب در زمینه ی خاطرات آموزشی به نام تمشتانه

عضو تیم تحول اداری شهرستان


رتبه ی اول الگوهای برتر تدریس بخوانیم بنویسیم...1385

معلم نمونه..1386.

نوشته هایی در مجله ی نیمکت..1393

همکاری در تدوین پیک نوروزی 1394

ده نوشته در مجله ی فرهنگی اجتماعی سلیم گرگان

خاطره....رشد اموزش ابتدایی

رتبه ی اول وبلاگ نویسی در گرگان 1394

جعبه سیاه معلم.....اپ

http://daemi.blogfa.com/
وبلاگ اولم نغمه ی مهر

**********************
کودکان این زمین و آب و هوا

این درختان که پرگل و زیباست

باغ و بستان و کوه و دشت همه

خانه ی ما و آشیانه ی ماست



دست در دست هم دهیم به مهر

میهن خویش را کنیم آباد

یار و غمخوار یکدگر باشیم

تا بمانیم خرم و آزاد

عباس یمینی شریف

********************

علایق من جغرافیاو ادبیات و روانشناسی است.اما اخرین انتخابم قبول شدم یعنی

ابتدایی...پشیمان نیستم چون دنیای پاک و شاد کودکان بسیار زیباست.مخصوصا برای

من که
هیچ وقت نمی توانم دست از سر گذشته بر دارم.وقتی به ابتدایی امدم دیدم داخلش

همه چی هست....ادبیات روانشناسی جغرافیا و غیره...دیدم معلم هم همه چیز

است...معلم و روانشناس و دکتر و مادر و پدر و خواهر و برادر و خاله و عمه دایی عمو

مثلا یه روز بچه حواسش نیست میگه خاله...منم میگم جان خاله

...............................

یک تکه محبت

دو فنجان مکث

یک لحظه سکوت

به احترام نام قشنگ دوست

انان که زما دور

ولی در دل و جانند

بسیار گرامی تر از انند

که دانند

گفتیم که شاید

که ندانند بدانند.

...........................................

.......................................


باید دنیا را



کمی بهتر از آنچه تحویل گرفته ای



تحویل دهی



خواه با فرزندی خوب،



خواه با باغچه ای سرسبز



خواه با اندکی بهبود شرایط اجتماعی



و اینکه بدانی



اگر حتی فقط یک نفر



با بودن تو



ساده تر نفس کشیده است



یعنی تو موفق شده ای..



نقل از گابریل گارسیا مارکز
......................................

یاد بعضی نفرات روشنم می دارد

اعتصام یوسف.حسن رشدیه

قوتم می بخشد

ره می اندازد

و اجاق کهن سرد سرایم

گرم می اید از

گرمی عالی دمشان

نام بعضی نفرات

رزق روحم شده است

وقت هر دلتنگی

سویشان دارم دست

جرئتم می بخشند

روشنم می دارد.

نیما یوشیج

************
نیما یوشیج چه زیبا گفت :

"فکر را پر بدهید"

و نترسید که از سقف عقیده برود بالاتر

فکر باید بپرد

برسد تا سر کوه تردید

و ببیند که میان افق باورها

کفر و ایمان چه به هم نزدیکند
....
فکر اگر پربکشد

جای این توپ و تفنگ، اینهمه جنگ

سینه ها دشت محبت گردد

دستها مزرع گلهای قشنگ

......
فکر اگر پر بکشد

هیچکس کافر و ننگ و نجس و مشرک نیست

همه پاکیم و رها

همه یک نقطه پایان تفکر داریم

اسم آن هست خدا

**************

من ندیدم که کریمی به کرم فکر کند

به چه مقدار به زائر بدهم فکر کند

از شما خواستن عشق است ضرر خواهد کرد

هر که در وقت گدایی به رقم فکر کند

بهتر ان است که زائر اگر امد به حرم

دو قدم عشق بورزد سه قدم فکر کند

به دو گلدسته دو تا ساق به دوش گنبد

به رواقی که شده پیش تو خم ..فکر کند

چون که از باب جواد تو کسی داخل شد

خنده دار است که دیگر به قسم فکر کند.

السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا

مدیر وبلاگ : ستاره ی همیشگی...
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
عطرسخن
آیه قرآن اوقات شرعی آیه قرآن فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

شعرانه، سایت تخصصی شعر ایران و جهان


دانلود آهنگ جدید

 

 

تکنیک های آموزشی هوش موسیقیایی

 

هزاران سال است که دانش از طریق خواندن آواز و سرود از نسلی به نسل دیگر انتقال می یابد.در قرن بیستم بسیاری از آگاهی دهند گان به این نکته پی برده اند که صدا های موسیقیایی می تواند به مردم در به یاد آوردن تعلقاتشان کمک کند.

اما با وجود این آموزگاران چندان به اهمیت موسیقی در یاد گیری و اقف نبوده اند.از همین رو در حافظه ی دراز مدت اکثر افراد تعداد صدا های موسیقیایی ثبت شده ،بسیار بیشتر از قطعات موسیقی مربوط به مدرسه است.

ریتم...آواز...ضربه و سرود

اصل و چکیده ی مطلبی را که می خواهید تدریس کنید در یک قالب ریتمیک قرار دهید به گونه ای که بتوان آن را به شکل آواز ...ضربه یا سرود برای دانش آموزان خواند.در سطوح پایین این کار به معنای هجی کردن کلمه ها با ریتم یا خواندن جدول های زمانی به شکل یک آواز معروف است.شما همچنین می توانید نکته ی اصلی را که قصد دارید در سخنان خود روی آن تکیه کنید مشخص نمایید و آن گاه آن را در یک قالب ریتمیک قرار دهید.

موسیقی فرا ذهنی

بیست و پنج سال پیش پژو هشگران امور آموزشی در ارو پای شرقی در یافتند که اگر در حین تدریس معلم نوعی موزیک نیز پخش شود دانش اموزان سریع تر مطالب را به حافظه خواهند سپرد.

مفاهیم موسیقیایی

از صدا های موسیقیایی می توان برای بیان مفاهیم ،الگو ها و طرح کلی بسیاری از موضو عات استفاده کرد.به عنوان مثال برای توضیح مفهوم دایره به طور موسیقیایی می توان با صدای خاصی شروع به زمزمه کرد و به تدریج تن صدا را پایین آورد که دلالت بر شیب اندک دایره می کند و سپس دوباره تن صدا را به حالت اول خود بر گرداند.

 

موسیقی حالات روحی

برای برخی دروس می توانید از آهنگ های ضبط شده ای استفاده کنید که حالت یا فضای عاطفی مناسبی را ایجاد می کنند...این آهنگ ها جلوه های صوتی (بیشتر اصوات غیر کلامی ،از طریق هوش موسیقیایی پردازش می یابند) و همچنین طبیعت و قطعات کلاسیک یا معاصری را که به ایجاد یک فضای عاطفی کمک می کنند در بر می گیرند.برای مثال پیش از این که دانش آموزان شروع به خواندن داستانی کنند که در کنار دریا اتفاق می افتد  می توانیدصدا های ضبط شده ای از دریا مثلا صدای بر خورد امواج با ساحل یا آواز مرغان دریایی را برای انان پخش کنید.

 

از کتاب هوش های چند گانه در کلاس درس

 





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
شنبه 23 دی 1396
ستاره ی همیشگی...

 

آموزش

ما آنچه را می خواهیم بیاموزیم تعلیم می دهیم.

آموزش برای بیشتر ما فرایندی دراز مدت است.ما به عنوان پدر و مادرانی که مهارتهای کاملا اساسی زندگی را به فرزندان می آموزند وقتی مدیر ،پزشک، دوست،داوطلب کار در کلاس درس یا حتی زمانی که تنها هستیم در می یابیم که نقش آموزگار را ایفا می کنیم.به همین ترتیب حتی به عنوان شاگردانی در کلاس و در محیط کار و یا هر مکانی هستیم که در آن اموزش انجام می گیرد نگرشهای ما می تواند فضایی ایجاد کند که آموزگار و آموزنده از آن بهره گیرند.

اغلب در می یابیم که در موقعیتهای آموزنده قرار داریم زیرا جهان خود کلاس درس است و هر یک از ما در هر لحظه از بیداری هم معلم و هم شاگرد هستیم .بنا براین الهام بخش ترین اصول آموزش فقط به فرا دهند گان مربوط نمی شود بلکه همه ی افراد را در بر می گیرد.نگاه کردن از نزدیکتر به تجارب قدر تمند و آموزنده راههایی را نشان می دهد که به وسیله ی آنها می توانیم اصول بهبود نگرشها را هنگام مواجهه با موقعیتهای آموزنده به کار بندیم.

بنیان گذاری آموزشی جدید

گرچه اجتماع آموزشهای مختلفی همچون خواندن و نوشتن و ریاضیات را بنیان سیستم آموزشی می داند یکی از مهمترین تعالیمی که می توانیم به فرزندان خود بدهیم چگونگی ارتباط بر قرار کردن با یکد یگر ،عشق ورزیدن ،ارزیابی درست تفاوتهای میان انسانها و معین کردن هدف زندگی برای آنان است.

بالاترین هدف زندگی اجرای مهارتها نیست ، بلکه باید آموخت چگونه به حرفهای دیگران گوش سپرد به آنان توجه کرد یاری رساند و عشق ورزید و نیز چگونه خود و دیگران را بخشید.بزر گترین مهارتی که در فرایند آموزشی می توان آموخت یاد گیری در آرامش زیستن با دیگران بی هر گونه ستیز و جنگ است.

دکتر جمبالسکی در کتاب فکرت را عوض کن





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
شنبه 23 دی 1396
ستاره ی همیشگی...

 

تصاویر بصری را به طور واضح گزارش می کند.

در خواندن نقشه ها ،جدول ها و نمودارها بهتر از متون عمل می کند.

به خیال پردازی علاقه نشان می دهد.

از انجام فعالیتهای هنری لذت می برد.

در طراحی مهارت دارد.

به دیدن فیلم و اسلاید و سایر نمایش ها علاقه نشان می دهد.

از حل معما و مسائل دشوار لذت می برد.

می تواند اشکال سه بعدی جالبی را بسازد...

مثل خانه های ساخته شده به وسیله ی لگو

هنگام خواندن از تصاویر مطالب بیشتری می آموزد تا از کلمه ها

به خط خطی کتاب و برگه های خود می پردازد.

این دانش اموزان به نقوش و تصاویر فکر می کنند.

علاقه دارند به طراحی و نقاشی ...تجسم و خط خطی کردن





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
چهارشنبه 20 دی 1396
ستاره ی همیشگی...


Image result for هوش



 


من اگر هوش مکانی داشته باشم....


اغلب وقتی چشمانم را می بندم تصاویر روشنی می بینم.


نسبت به رنگ حساس هستم.


اغلب برای ثبت چیز هایی که در اطرافم وجود دارد از دوربین


عکاسی یا فیلمبر داری استفاده می کنم.


از سر گر می های تصویری و معما گونه لذت می برم.


شب ها رویاهای روشنی می بینم.


معمولا قادرم تا مسیر خود را در یک محل نا آشنا پیدا کنم.


قادر به رسم خطوط و تصاویر هستم.


در دوران مدرسه هندسه برای من راحت تر از جبر بود.


می توانم تصور کنم که وقتی از بالا به طور مستقیم به اجسام


می نگرم آنها چگونه به نظر می رسند.


ترجیح می دهم کتابهایی بخوانم که تصاویر زیادی دارند.







نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
یکشنبه 17 دی 1396
ستاره ی همیشگی...



رشد آموزش ابتدایی، شماره ۴، دی ۹۶


تغییر بنیادی در بنیاد اصلی

 این روزها از تغییر بسیار سخن می‌گوییم و این واژه را بسیار می‌شنویم؛ از تغییر کتاب‌های درسی گرفته تا تغییر نظام آموزشی تا تغییر در طرح‌های کیفیت‌بخشی به فرایند آموزش. این تغییرات در سال‌های اخیر بسیار شتاب گرفته‌اند و ممکن است عده‌ای آن‌ها را شتابزده تلقی کنند.

تغییر بنیادی در بنیاد اصلیهر نوع تغییری لزوماً رو به اصلاح نیست. بسیاری از تغییرات مشمول فرایند آزمایش و خطا می‌شوند. به تجربه دریافته‌ایم، کمتر به آزمایش و اصلاح رسیده‌ایم و بیشتر به خطا رفته‌ایم. چرا این اتفاق می‌افتد؟
برای اینکه حل مسئله را از همان‌جایی شروع می‌کنیم که در آن گرفتار آمده‌ایم. مسئله‌ی آموزش‌وپرورش ما چیست که هر چه جلوتر می‌رویم، تلاش‌های صادقانه‌ی دست‌اندرکاران تغییر هم پاسخگوی حل آن‌ها نیست یا هر راه‌حل تازه‌ای، پس از مدتی مسائل تازه‌تری به وجود می‌آورد.

به نظر می‌رسد نکته‌ی فراموش‌شده‌ای در میان باشد. آنچه مغفول باقی می‌ماند، عامل آموزش‌دهنده و آموزش‌گیرنده است. ما معمولاً به تغییر در برنامه‌ها می‌اندیشیم، اما تغییر در آموزش‌دهنده و آموزش‌گیرنده را نادیده می‌گیریم.
ما با اصلاحات و تغییرات می‌خواهیم زندگی نو و متفاوتی خلق کنیم، غافل از اینکه برای داشتن زندگی متفاوت باید به شخص متفاوتی تبدیل شویم.
برای اینکه دنیای بیرون خود را تغییر بدهیم، باید دنیای درونمان را تغییر بدهیم. در خانواده‌ی آموزش‌وپرورش، دائم بنا و قوانین زندگی خانه را تغییر می‌دهیم، اما اصل را بر این نمی‌گذاریم که باید ساکنان خانه تغییر کنند. ما از ساکنان خانه می‌خواهیم از قوانینی که تغییریافته‌اند آگاهی داشته باشند و آن‌ها را اجرا کنند. اما توان درونی اعضای خانواده را برای این تغییر، تغییر نداده‌ایم. تغییر مهمی که باید صورت بگیرد و ما معمولاً زیر بار این تغییر نمی‌رویم، این است که نگاه ما به کودک و کودکی باید تغییر کند.
معلم باید تغییر کند و این تغییرات فقط منطبق شدن با فضا و شرایط روز دنیا نیست، بلکه بازگشتی اصولی و عمیق به درون، منطبق بر فطرت و طبیعت انسانی است. لابه‌لای واژه‌ها و سطرهای تحول بنیادی نظام آموزش‌و‌‌پرورش  به این نکته توجه قابل ستایشی شده است، لیکن توجه به موضوع اصلی آموزش‌وپرورش، یعنی عامل انسانی (کودک و معلم)، لابه‌لای طرح‌ها و برنامه‌ها به فراموشی سپرده می‌شود. توصیه می‌کنم گفتگوی ما با دکتر عبدالعظیم کریمی را با دقت، تأمل و تعمق بیشتری مطالعه کنید.


علیرضا متولی، سردبیر رشد آموزش ابتدایی
دی ۱۳۹۶






نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
یکشنبه 17 دی 1396
ستاره ی همیشگی...



وقتی می خواستی


شکوفه ای از باغچه ی احساسم بچینی


اندیشه نکردی هر گز


که خاری بد خلق


شاید آزارت دهد بانو؟!


وقتی خوا ستی


کوچه باغ  خیال مرا به تماشا بنشینی


اندیشه نکردی هرگز


که بن بست تنهایی


روزی در آغوشت گیرد ؟!


وقتی خواستی ...


راستی....!


در باغ مشتی ترانه کاشته ام


و مقداری عشق


از امروز


در جستجوی دریچه ای، دری،پر چینی


که تو را به من


و مرا به زندگی پیوند دهد.


بهمن قره داغی







نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
شنبه 16 دی 1396
ستاره ی همیشگی...



رقابت...

همسر مفتی جمهوری داغستان یکی از افرادی است که در هفته جاری مدارک خود را به عنوان نامزد ریاست جمهوری به کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه ارائه و ثبت نام کرد و رسما رقیب ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه شد. انتخابات ریاست جمهوری روسیه روز ۱٨ ماه مارس سال ۲۰۱٨ (۲۷ اسفند ماه سال ۹۶) برگزار می شود. اینا گمزتووا نخستین نامزد مسلمان انتخابات ریاست جمهوری روسیه در چهار دوره اخیر است.


در بیشتر شرکتها و کار خانه ها رقابت وجود دارد و هدف از آن تسخیر بازار است.شاید یکی از مشکلات در زمینه ی تجارت آن است که به رقابت به عنوان وسیله ای برای تخریب نگریسته می شود.این بدان معناست که رقیب را باید دشمن خود دانست و به هر قیمت مشتریان او را از آن خود کرد.بنابر این به هر اقدامی دست زد تا رقیب شکست بخورد  و ما برنده شویم.نگر شهایی که مردم را تشویق می کنند تا رقابتی این چنین را ارزشمند بدانند  میل به نابودی رقیب را بر می انگیزد.


توجه ،همکاری ..دلسوزی و خلاقیت می تواند جایگزین رقابت شود.به تازگی توجه به رقابت و فرو افکندن دیگران جای خود را به تمر کز بر تلاشهای فردی داده است.


همچنین به نظر می رسد گونه ای شکفتگی معنوی در حال وقوع است که بیان آن کمی دشوار می نماید.همه ی ما شاهد نتایج مثبت شر کتهایی هستیم که پول و سایر هدفهای خود خواهانه ی را نخستین هدف خود نمی دانند.


شکل این گرایش جدید هنوز کاملا معین نیست اما بافتهای سازنده ی آن روز به روز آشکار تر می شود.این گرایش از توجه اشتیاق به خدمت و مهربانی ساخته شده است و آگاهانه بر دادن تمر کز دارد.آن گاه زمانی که به دیگران کمک کنیم تا بهتر باشند به درجه ی تازه ای از خود شناسی دست می یابیم.


از کتاب فکرت را عوض کن...جرالد جمبالسکی

ترجمه ی فریبا مقدم






نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
جمعه 15 دی 1396
ستاره ی همیشگی...






مگر چه می خواهم از وطن؟


جز لقمه ای نان و خیالی آسوده...


چه می خواهم ؟


جز تکه ای آفتاب و


بارانی که  آهسته ببارد..


جز پنجره ای که رو به عشق و آزادی گشوده شود


مگر چه خواستم از وطن که از من دریغش می کنند


آه ای میهن مغموم


وطن از پا  افتاده


بدرود


بدرود.....


شیر کو بیکس





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
دوشنبه 11 دی 1396
ستاره ی همیشگی...






MI    و شیوه های آموزشی


اگر تنها وسیله ای که در اختیار دارید چکش باشد ،آن گاه تمام چیز های اطراف خود را به شکل میخ خواهید دید.


آبراهام ماسلو 

تئوری   MI  دریچه ای را به روی انواع مختلفی از شیوه های آموزشی می گشاید که می توان به راحتی  آنها را در کلاس درس اجرا کرد.در بیشتر موارد این شیوه ها همان شیوه هایی هستند که مدتها توسط  معلمان خوب اجرا شده اند.در سایر موارد تئوری هوش های چند گانه فرصتی را در اختیار معلمان قرار می دهد تا به اجرای شیوه هایی بپر دازند که در امور آموزشی نسبتا جدید هستند و در هر دو مورد تئوری ام آی بیان می کند که هیچ یک از شیوه های آموزشی به طور دائم روی همه ی  دانش اموزان کارایی ندارد.هر یک از کودکان از قابلیت ها و توانایی های متفاوتی در زمینه ی مقولات هوشی بر خوردارند و از همین رو نمی توان گفت که بر خی از شیوه ها روی گروهی از دانش اموزان بسیار موفقیت آمیز و روی گروهی دیگر هیچ تاثیری ندارند.برای مثال معلمانی که از ضرب آهنگ وزن و آواز به عنوان ابزار آموزشی استفاده می کنند پس از مدتی در می یابند دانش اموزانی که از هوش مو سیقیایی بر خوردارند با علاقه مندی بیشتری نسبت به این شیوه واکنش نشان می دهند در حالی که دانش اموزان غیر موسیقیایی همچنان بی تفاوت باقی می مانند.به همین ترتیب استفاده از تصاویر و نقوش برای آموزش بیشتر مطلوب دانش اموزانی خواهد بود که از هوش مکانی بالایی بر خوردارند در صورتی که ممکن  است روی دسته ی دیگری از دانش اموزان که به سمت هوش زبانی یا جسمانی بیشتر گرایش دارند تاثیر کاملا متفاوتی داشته باشد.


بنابر این به دلیل وجود همین تفاوت های فردی میان دانش اموزان به معلمان توصیه می شود تا حوزه ی وسیعی از شیوه های آموزشی را در مورد دانش اموزان خود به کار گیرند...مادامی که معلمان به طور مرتب حوزه ی اهمیت مقولات هوشی تدریسی را از یک هوش به هوش دیگر تغییر می دهند تمام دانش اموزان فرصت خواهند داشت تا به توسعه ی مقوله یا مقولات هوشی بپر دازند که از بالاترین کارایی در وجود انان بر خوردار است.


توماس آرمسترانگ...ترجمه ی مهشید صفری

هوش های چند گانه در کلاس درس






نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
دوشنبه 11 دی 1396
ستاره ی همیشگی...



یه سری به منه بیچاره بزنید...!


امضا...وبلاگ





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
یکشنبه 10 دی 1396
ستاره ی همیشگی...


 
 
 
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic