تبلیغات
نغمه ی مهر میهن - برنامه ی درسی.........یک بار دیگر مرور
 
نغمه ی مهر میهن
الماس از تراش و انسان از تلاش می درخشد.
درباره وبلاگ


تا سه نشه مثل این که بازی نشه

این جا شعبه ی سوم نغمه ی مهر

خوش امدید.

با دلنوشته ها و خاطرات و تجربیات

و مطالب اموزشی و تربیتی

با شماییم.

ممنونم از انتخابتون

نغمه ی مهر شعبه ی دیگری ندارد.

......................

معلمم

اهل جرجانم

روزگارم بد نیست

تکه نانی دارم

و جوهری دارم من

از احساس

که به همراه گلی از لبخند

همه تقدیم شما باد.



................


**************************
******************
توانایی های من..........

کارشناس تکنو لوژی

سر گروه استانی

سر گروه شهرستان

رتبه ی سوم جشنواره ی فیلمنامه نویسی نهضت و به عنوان تنها زن شرکت کننده در این جشنواره


برنده ی دیپلم افتخار و سکه...1385


رتبه ی سوم طنز نویسی جشنواره ی ثبت احوال...1390

رتبه ی سوم کتاب و خاطره در جشنواره ی کشوری نماز بابل...1390

رتبه ی برتر اقدام پژوهی با موضوع بیش فعالی کودکان...1390

رتبه ی برتر جشنواره ی تربیت بدنی و پوستر و چاپ در کتاب جشنواره...1390

رتبه ی برتر ارمغان حرا ...خاطرات حج و سفر زیارتی...1386

طرح درس نویسی تلفیقی اداب و مهارتهای زندگی...1389

همکاری در کمیته ی علمی درس تعلیمات اجتماعی پایه ی سوم...1388

تالیف 3کتاب داستان در زمینه ی کودک و نو جوان 85_86

سیب های روی علم-نماز کلید بهشت-؟؟؟؟؟؟؟

یک کتاب در زمینه ی خاطرات آموزشی به نام تمشتانه

عضو تیم تحول اداری شهرستان


رتبه ی اول الگوهای برتر تدریس بخوانیم بنویسیم...1385

معلم نمونه..1386.

نوشته هایی در مجله ی نیمکت..1393

همکاری در تدوین پیک نوروزی 1394

ده نوشته در مجله ی فرهنگی اجتماعی سلیم گرگان

خاطره....رشد اموزش ابتدایی

رتبه ی اول وبلاگ نویسی در گرگان 1394

جعبه سیاه معلم.....اپ

http://daemi.blogfa.com/
وبلاگ اولم نغمه ی مهر

**********************
کودکان این زمین و آب و هوا

این درختان که پرگل و زیباست

باغ و بستان و کوه و دشت همه

خانه ی ما و آشیانه ی ماست



دست در دست هم دهیم به مهر

میهن خویش را کنیم آباد

یار و غمخوار یکدگر باشیم

تا بمانیم خرم و آزاد

عباس یمینی شریف

********************

علایق من جغرافیاو ادبیات و روانشناسی است.اما اخرین انتخابم قبول شدم یعنی

ابتدایی...پشیمان نیستم چون دنیای پاک و شاد کودکان بسیار زیباست.مخصوصا برای

من که
هیچ وقت نمی توانم دست از سر گذشته بر دارم.وقتی به ابتدایی امدم دیدم داخلش

همه چی هست....ادبیات روانشناسی جغرافیا و غیره...دیدم معلم هم همه چیز

است...معلم و روانشناس و دکتر و مادر و پدر و خواهر و برادر و خاله و عمه دایی عمو

مثلا یه روز بچه حواسش نیست میگه خاله...منم میگم جان خاله

...............................

یک تکه محبت

دو فنجان مکث

یک لحظه سکوت

به احترام نام قشنگ دوست

انان که زما دور

ولی در دل و جانند

بسیار گرامی تر از انند

که دانند

گفتیم که شاید

که ندانند بدانند.

...........................................

.......................................


باید دنیا را



کمی بهتر از آنچه تحویل گرفته ای



تحویل دهی



خواه با فرزندی خوب،



خواه با باغچه ای سرسبز



خواه با اندکی بهبود شرایط اجتماعی



و اینکه بدانی



اگر حتی فقط یک نفر



با بودن تو



ساده تر نفس کشیده است



یعنی تو موفق شده ای..



نقل از گابریل گارسیا مارکز
......................................

یاد بعضی نفرات روشنم می دارد

اعتصام یوسف.حسن رشدیه

قوتم می بخشد

ره می اندازد

و اجاق کهن سرد سرایم

گرم می اید از

گرمی عالی دمشان

نام بعضی نفرات

رزق روحم شده است

وقت هر دلتنگی

سویشان دارم دست

جرئتم می بخشند

روشنم می دارد.

نیما یوشیج

************
نیما یوشیج چه زیبا گفت :

"فکر را پر بدهید"

و نترسید که از سقف عقیده برود بالاتر

فکر باید بپرد

برسد تا سر کوه تردید

و ببیند که میان افق باورها

کفر و ایمان چه به هم نزدیکند
....
فکر اگر پربکشد

جای این توپ و تفنگ، اینهمه جنگ

سینه ها دشت محبت گردد

دستها مزرع گلهای قشنگ

......
فکر اگر پر بکشد

هیچکس کافر و ننگ و نجس و مشرک نیست

همه پاکیم و رها

همه یک نقطه پایان تفکر داریم

اسم آن هست خدا

**************

من ندیدم که کریمی به کرم فکر کند

به چه مقدار به زائر بدهم فکر کند

از شما خواستن عشق است ضرر خواهد کرد

هر که در وقت گدایی به رقم فکر کند

بهتر ان است که زائر اگر امد به حرم

دو قدم عشق بورزد سه قدم فکر کند

به دو گلدسته دو تا ساق به دوش گنبد

به رواقی که شده پیش تو خم ..فکر کند

چون که از باب جواد تو کسی داخل شد

خنده دار است که دیگر به قسم فکر کند.

السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا

مدیر وبلاگ : ستاره ی همیشگی...
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
عطرسخن
آیه قرآن اوقات شرعی آیه قرآن فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

شعرانه، سایت تخصصی شعر ایران و جهان

بوستان صائب

دانلود آهنگ


 


  

برنامه ی درسی جایی است که در آن بگوییم کیستیم...رود لف۱۹۷۷

 

تاکنون در هیچ کجای دنیا حکومت،دولت ،و نظام آموزشی و پرورشی پیدا نشده است که نخواهد جامعه ای را ترسیم کند که خود به پرورش منابع انسانی اش دست نیازیده باشد نظام های حکومتی از هر نوع که باشند  قصد دارند افرادی را وارد جامعه کنند که وفادار باشند یا دست کم به گونه ای مسیر خود را عوض نکنند که در خدمت حکومت نباشند.اگر وجود و حضور برنامه ی درسی روی  محور مختصاتی قرار گیرد در آن محور مختصات برنامه ی درسی به لحاظ میل به حکومت هیچ وقت از نقطه ی صفر عزیمت خود را شروع نخواهد کرد.بنابراین می توان گفت نسبت میان حکومت ها و نظام های آموزشی با برنامه ی درسی ملی و حتی غیر ملی به نقطه ی صفر نمی رسد..همه ی کشور ها با گونه های حکومتی در قالب برنامه های درسی ملی ،انسان مطلوب خود را تعریف می کنند.برای نمونه در استرالیا و نیو زیلند برنامه ی درسی به دنبال پرورش نسلی است جسور،یاد گیرنده ای مادام العمر ،فعال در همه ی ساحت های اجتماعی ،فرهنگی ،اقتصادی و توانمند در بر قراری ارتباط با دیگران و کار بست ابزار های ارتباطی و در ایران برنامه ی درسی ملی به دنبال پرورش فردی است که به مراتبی از عبودیت خداوند دست یابد و حیاتی طیبه داشته باشد.

 

در کانادا تلاش می شود مردمانی تربیت شوند که نسبت به یکدیگر حساسیت فرهنگی نداشته باشند صلح را محترم بشمارند و به پیشرفتهای علمی علاقمند باشند به تفکر انتقادی بپردازند و ارزش مدار باشند.در کره ی شمالی تلاش می گردد مردمانی تربیت شوند با ویژگی های زیر......

معتقد به سوسیالیسم و.کمونیسم ،دارای فرهنگ کار و بهره وری ،دارای نگاهی برابر به نقش های جنسیتی ،ایمان به حزب کمونیست،امادگی جنگیدن برای میهن،کار دوستی،میهن دوستی

 

برنامه ی درسی ملی سندی توافقی برای هویت بخشی به نسل آینده ی جامعه و ایجاد فرصت حداقلی برای دست یابی آحاد جامعه به آموزش مورد انتظار است...بر اساس برنامه ی درسی ملی انتظار می رود بنیان هایی برای عزیمت یاد گیرندگان به  افق های مورد نیازشان ایجاد شود.

کلین جی مارش در یک جمع بندی قصد از تدوین برنامه های درسی ملی را به صورت زیر در اورده است.

 

1-نیاز به آموزش و.پروش کیفی

2-پرورش دانش اموزان بر اساس توانمند ی های مشترک برای بهره مندی از فرصتهای ملی

3-نیاز به ارزش یابی ملی برای کسب اطمینان از دستیابی دانش اموزان به حداقل توانایی مورد انتظار

4-ایجاد فرصت برای ارزشیابی نهاد آموزش و.پرورش بر اساس برنامه ی درسی ملی توسط ارزش یابان بیرونی

 

ایجاد فرصت برای بر قراری ارتباط اجتماعی از طریق یک زبان مشترک

نیاز به آگاهی معلمان از دانش و مهارتهای مورد نیاز و ضروری...

دکتر محرم آقا زاده..........

 

 

 






نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

پنجشنبه 8 تیر 1396 06:35 ب.ظ
سلام نجما جونم
آماده ایم اماده ایم

میخام جرررزنی کنم اینجا کلی استکیر عشقولانه دار .
ستاره ی همیشگی... سلام...منم میخام مطلبمو بذارم...آماده باش.
جمعه 2 تیر 1396 09:23 ب.ظ
سلام مطالب خوبی گذاشتید بویژه اهداف تربیتی کشور کانادا بیشتر خوشایندم بود و منطقی تر به نظر آمد .
در ایران اهداف تربیتی درس ملی والاتر و تعالیست ولی باید منطقی گفت آیا در این سی و اندی سال با توجه به خروجی های اموزش و پرورش گامی به اهداف نزدیک شده ایم یا در حد شعارها و واژه های زیبا باقی مانده است
ستاره ی همیشگی... سلام سیمین جان...ممنون از لطف و نظرت
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.