تبلیغات
نغمه ی مهر 2 - کارگاه توجیهی برنامه ی تدبیر با حضور دکتر شکوهی...امروز در گلستان...سالن کنفرانس کانون طاها
 
نغمه ی مهر 2
خوش آمدید...حکایت دزد و قاضی اثر پروین اعتصامی را با موسیقی دلنواز گروه همای بشنوید.
درباره وبلاگ


این جا شعبه ی دوم نغمه ی مهر

خوش آمدید.

با دلنوشته ها و خاطرات و تجربیات

و مطالب اموزشی و تربیتی

با شماییم.

ممنونم از انتخابتون



......................

معلمم

اهل جرجانم

روزگارم بد نیست

تکه نانی دارم

و جوهری دارم من

از احساس

که به همراه گلی از لبخند

همه تقدیم شما باد.



................


**************************
******************
توانایی های من..........

کارشناس تکنو لوژی

سر گروه استانی

سر گروه شهرستان

رتبه ی سوم جشنواره ی فیلمنامه نویسی نهضت و به عنوان تنها زن شرکت کننده در این جشنواره


برنده ی دیپلم افتخار و سکه...1385


رتبه ی سوم طنز نویسی جشنواره ی ثبت احوال...1390

رتبه ی سوم کتاب و خاطره در جشنواره ی کشوری نماز بابل...1390

رتبه ی برتر اقدام پژوهی با موضوع بیش فعالی کودکان...1390

رتبه ی برتر جشنواره ی تربیت بدنی و پوستر و چاپ در کتاب جشنواره...1390

رتبه ی برتر ارمغان حرا ...خاطرات حج و سفر زیارتی...1386

طرح درس نویسی تلفیقی اداب و مهارتهای زندگی...1389

همکاری در کمیته ی علمی درس تعلیمات اجتماعی پایه ی سوم...1388

تالیف 3کتاب داستان در زمینه ی کودک و نو جوان 85_86

سیب های روی علم-نماز کلید بهشت و خر چنگ آبی

یک کتاب در زمینه ی خاطرات آموزشی به نام تمشتانه

عضو تیم تحول اداری شهرستان


رتبه ی اول الگوهای برتر تدریس بخوانیم بنویسیم...1385

معلم نمونه..1386.

نوشته هایی در مجله ی نیمکت..1393

همکاری در تدوین پیک نوروزی 1394

ده نوشته در مجله ی فرهنگی اجتماعی سلیم گرگان

خاطره....رشد اموزش ابتدایی

رتبه ی اول وبلاگ نویسی در گرگان 1394

جعبه سیاه معلم.....اپ

http://daemi.blogfa.com/
وبلاگ اولم نغمه ی مهر

**********************
کودکان این زمین و آب و هوا

این درختان که پرگل و زیباست

باغ و بستان و کوه و دشت همه

خانه ی ما و آشیانه ی ماست



دست در دست هم دهیم به مهر

میهن خویش را کنیم آباد

یار و غمخوار یکدگر باشیم

تا بمانیم خرم و آزاد

عباس یمینی شریف

********************

علایق من جغرافیاو ادبیات و روانشناسی است.اما اخرین انتخابم قبول شدم یعنی

ابتدایی...پشیمان نیستم چون دنیای پاک و شاد کودکان بسیار زیباست.مخصوصا برای

من که
هیچ وقت نمی توانم دست از سر گذشته بر دارم.وقتی به ابتدایی امدم دیدم داخلش

همه چی هست....ادبیات روانشناسی جغرافیا و غیره...دیدم معلم هم همه چیز

است...معلم و روانشناس و دکتر و مادر و پدر و خواهر و برادر و خاله و عمه دایی عمو

مثلا یه روز بچه حواسش نیست میگه خاله...منم میگم جان خاله

...............................

یک تکه محبت

دو فنجان مکث

یک لحظه سکوت

به احترام نام قشنگ دوست

انان که زما دور

ولی در دل و جانند

بسیار گرامی تر از انند

که دانند

گفتیم که شاید

که ندانند بدانند.

...........................................

.......................................


باید دنیا را



کمی بهتر از آنچه تحویل گرفته ای



تحویل دهی



خواه با فرزندی خوب،



خواه با باغچه ای سرسبز



خواه با اندکی بهبود شرایط اجتماعی



و اینکه بدانی



اگر حتی فقط یک نفر



با بودن تو



ساده تر نفس کشیده است



یعنی تو موفق شده ای..



نقل از گابریل گارسیا مارکز
......................................

یاد بعضی نفرات روشنم می دارد

اعتصام یوسف.حسن رشدیه

قوتم می بخشد

ره می اندازد

و اجاق کهن سرد سرایم

گرم می اید از

گرمی عالی دمشان

نام بعضی نفرات

رزق روحم شده است

وقت هر دلتنگی

سویشان دارم دست

جرئتم می بخشند

روشنم می دارد.

نیما یوشیج

************
نیما یوشیج چه زیبا گفت :

"فکر را پر بدهید"

و نترسید که از سقف عقیده برود بالاتر

فکر باید بپرد

برسد تا سر کوه تردید

و ببیند که میان افق باورها

کفر و ایمان چه به هم نزدیکند
....
فکر اگر پربکشد

جای این توپ و تفنگ، اینهمه جنگ

سینه ها دشت محبت گردد

دستها مزرع گلهای قشنگ

......
فکر اگر پر بکشد

هیچکس کافر و ننگ و نجس و مشرک نیست

همه پاکیم و رها

همه یک نقطه پایان تفکر داریم

اسم آن هست خدا

**************

من ندیدم که کریمی به کرم فکر کند

به چه مقدار به زائر بدهم فکر کند

از شما خواستن عشق است ضرر خواهد کرد

هر که در وقت گدایی به رقم فکر کند

بهتر ان است که زائر اگر امد به حرم

دو قدم عشق بورزد سه قدم فکر کند

به دو گلدسته دو تا ساق به دوش گنبد

به رواقی که شده پیش تو خم ..فکر کند

چون که از باب جواد تو کسی داخل شد

خنده دار است که دیگر به قسم فکر کند.

السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا

مدیر وبلاگ : ستاره ی همیشگی...
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
عطرسخن
آیه قرآن اوقات شرعی آیه قرآن فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

شعرانه، سایت تخصصی شعر ایران و جهان

بوستان صائب

دانلود آهنگ جدید







کار گاه تو جیهی برنامه ی تدبیر امروز در سالن کنفرانس کانون طاهای گرگان با حضور کارشناسان


و نمایندگان تدبیر از کل استان  بر گزار شد.ابتدا جناب آقای دکتر رزاقی بیاناتی در مورد تدبیر داشتند


سپس جناب دکتر شکوهی  معاون  مدیر کل دفتر دبستانی وزرات آموزش و پرورش در مورد برنامه ی 


تدبیر ایراد سخن فرمودند.خلاصه ای از بیانات ایشان:


توجه مسئولین به اهمیت مدیریت مدرسه-نقش و اهمیت  مدیریت در دست یابی به عملکرد

با کیفیت-عصر مدیریت و عصر زندگی سازمانی-مدیریت مدرسه و الزام های تحولی-برنامه ریزی

بر اساس نیاز بی نهایت و منابع محدود-تفکر استراتژیک و غیر استراتژیک-

مدیریت محصول تفکر و اندیشه  و تلاش و  اقدام مجموعه   آدمهایی است  که با هم در یک سازمان

فعالیت می کنند.اگر انسانی را از هشتاد سال پیش به خیابان های الان بیاوریم تغییرات را متوجه

می شود ولی اگر همین آدم هشتاد سال پیش را به مدرسه بیاوریم او می گوید این مدرسه همان

مدرسه ی قدیم است یعنی این که تغییرات ما در مدرسه ها ،از همه لحاظ خیلی کم است .


اگر قرار باشد در مدرسه همه چیز وجود داشته باشد  مدیریت بی معناست.مدیری مدیر است که

 از دارایی در اختیار خودش  با وجود محدودیت های فراوان  گام برداشته  و مجموعه را به پیش ببرد و


وقتی آدم داخل مدرسه اش می رود پویایی را ببیند.ببیند که  فعالیت گروهی موج می زند  -علاقه به


کار وجود دارد .برای دانش آموزان و برای سنجش و ارزش یابی و برای ارتباط با خانواده ها تفکر دارد.


بخش نرم افزاری وجود انسان تفکر است.تفکر استراتژیک می گوید من کجا هستم ،کجا می خواهم بروم


و چگونه بروم ...گذشته را خوب تحلیل کنم و  از خود بپرسم وضعیت حال من چگونه است  و چگونه به نقطه ی


مورد نظر (آینده )برسم.مدیر باید از  فضای فیزیکی اطرافش آگاهی داشته باشد نه این که نداند مدرسه اش


چند اتاق دارد!.....سوار بر موج تغییر شدن نوعی تفکر استراتژیک است.تولید یک برنامه ی سالانه باید مبتنی


بر نیاز های واقعی با توجه به  شرایط مدرسه باشد.مدیریت باید تیمی و مشارکتی باشد و وظایف بین افراد


تقسیم شود نه این که مدیر همه ی کارها را خودش انجام دهد.مدیر باید توانایی برقراری ارتباط عمیق را

با دیگران  و کادر خودش داشته باشد  و مذاکره اش قوی باشد.اهدافی که در برنامه اش نوشته ،

تحقق پذیر و عملیاتی باشد.یادمان باشد  به بخشهایی از مدیریت بپردازیم که مورد غفلت واقع شده است.










نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
پنجشنبه 1 مهر 1395
ستاره ی همیشگی...
دوشنبه 25 اردیبهشت 1396 04:58 ق.ظ
This is my first time pay a quick visit at here and i am actually happy to read all at one place.
یکشنبه 4 مهر 1395 01:28 ب.ظ
معلم که باشی
ستاره ی همیشگی...
شنبه 3 مهر 1395 07:18 ب.ظ
سلام.سال تحصیلی جدید مبارک
ستاره ی همیشگی...
جمعه 2 مهر 1395 01:48 ب.ظ
سلام
دوست عزیز امیدوارم حال خوبی داشته باشید از وبلاگتون دیدن کردم.
ما یک محصول ویژه برای شما داریم که قسمتی از کار های روزانه رو براتون آسون و راحت میکنه
به سایتمون سر بزنید هر دیدی یه بازدید هم باید داشته باشه دیگه
مطمئنم پشیمون نمیشی
منتظرم
جمعه 2 مهر 1395 11:56 ق.ظ
صداى زنگ هاى طلایى چكیده از پاییز


خش خش گوش نواز مهر ماه زیر قدم هاى سبز


هر قدم انگار می خواندم به راه رفتن


به یاد تاتى تاتى هاى روز اولم


(مرتضی واحدی)
ستاره ی همیشگی...
جمعه 2 مهر 1395 12:13 ق.ظ
روشهای سنتی یعنی محفوظات هنوز تا حدودی وجود دارد همچنین شاهد بودم معلمی حدود سی سوال به همراه پاسخ از یک بخش علوم در اختیار دانش آموز پایه دوم داده تا حفظ نماید دانش آموز طوطی وار بدون آنکه معنای کلمه را بداند حفظ نموده بود به نظرم بیست درصد معلمین هنوز سنتی عمل می کنند البته با وجود حضور در کلاسهای ضمن خدمت باز آسانترین روش محفوظات و سخنرانی را انتخاب می کنند اکثر والدین هم همین روش را می پسندند
اما کلا روش کلاسداری و مدیریت مدرسه با گذشته قابل مقایسه نیست.
ستاره ی همیشگی... اویلا
پنجشنبه 1 مهر 1395 10:33 ب.ظ
سلام
این موضوع که مدرسه با هشتاد سال قبل تغییر چندانی نکرده اشتباه محض است
دانش اموزان از لحاظ رفتار و عملکرد ،تفکر ،گفتار، تربیت، قابلیت باقبل خیلی تفاوت دارند. از لحاظ روش تدریس ،استفاده ازتکنولوژی وسایل آموزشی محتوای کتاب و اهداف و انتظارات و نگرشها بسیار متفاوت با قبل است
آصلا نوع برخورد کارکنان مدرسه دانش اموز اولیا با یکدیگر زمین تا آسمان با بیست و سی سال قبل فرق کرده
اگر فردی از هشتاد سال قبل وارد مدرسه شود با برانکار روانه تیمارستان می گردد
ستاره ی همیشگی... سلام.بله منم زیاد با این جمله اش موافق نیستم....الان کلی تغییرات به وجود آمده....اما من فکر


می کنم شاید منظور دکتر همون روشهای سنتی تدریسه که هنوز هم در 80 درصد معلمان موج

می

زنه...ممنون از لطف نظرت
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.