تبلیغات
نغمه ی مهر 2 - کارگاه توجیهی برنامه ی تدبیر با حضور دکتر شکوهی...امروز در گلستان...سالن کنفرانس کانون طاها

الماس از تراش و انسان از تلاش می درخشد.


Admin Logo
themebox Logo
عطرسخن
آیه قرآن اوقات شرعی آیه قرآن فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

شعرانه، سایت تخصصی شعر ایران و جهان

بوستان صائب
تاریخ:پنجشنبه 1 مهر 1395-06:06 ب.ظ

کارگاه توجیهی برنامه ی تدبیر با حضور دکتر شکوهی...امروز در گلستان...سالن کنفرانس کانون طاها







کار گاه تو جیهی برنامه ی تدبیر امروز در سالن کنفرانس کانون طاهای گرگان با حضور کارشناسان


و نمایندگان تدبیر از کل استان  بر گزار شد.ابتدا جناب آقای دکتر رزاقی بیاناتی در مورد تدبیر داشتند


سپس جناب دکتر شکوهی  معاون  مدیر کل دفتر دبستانی وزرات آموزش و پرورش در مورد برنامه ی 


تدبیر ایراد سخن فرمودند.خلاصه ای از بیانات ایشان:


توجه مسئولین به اهمیت مدیریت مدرسه-نقش و اهمیت  مدیریت در دست یابی به عملکرد

با کیفیت-عصر مدیریت و عصر زندگی سازمانی-مدیریت مدرسه و الزام های تحولی-برنامه ریزی

بر اساس نیاز بی نهایت و منابع محدود-تفکر استراتژیک و غیر استراتژیک-

مدیریت محصول تفکر و اندیشه  و تلاش و  اقدام مجموعه   آدمهایی است  که با هم در یک سازمان

فعالیت می کنند.اگر انسانی را از هشتاد سال پیش به خیابان های الان بیاوریم تغییرات را متوجه

می شود ولی اگر همین آدم هشتاد سال پیش را به مدرسه بیاوریم او می گوید این مدرسه همان

مدرسه ی قدیم است یعنی این که تغییرات ما در مدرسه ها ،از همه لحاظ خیلی کم است .


اگر قرار باشد در مدرسه همه چیز وجود داشته باشد  مدیریت بی معناست.مدیری مدیر است که

 از دارایی در اختیار خودش  با وجود محدودیت های فراوان  گام برداشته  و مجموعه را به پیش ببرد و


وقتی آدم داخل مدرسه اش می رود پویایی را ببیند.ببیند که  فعالیت گروهی موج می زند  -علاقه به


کار وجود دارد .برای دانش آموزان و برای سنجش و ارزش یابی و برای ارتباط با خانواده ها تفکر دارد.


بخش نرم افزاری وجود انسان تفکر است.تفکر استراتژیک می گوید من کجا هستم ،کجا می خواهم بروم


و چگونه بروم ...گذشته را خوب تحلیل کنم و  از خود بپرسم وضعیت حال من چگونه است  و چگونه به نقطه ی


مورد نظر (آینده )برسم.مدیر باید از  فضای فیزیکی اطرافش آگاهی داشته باشد نه این که نداند مدرسه اش


چند اتاق دارد!.....سوار بر موج تغییر شدن نوعی تفکر استراتژیک است.تولید یک برنامه ی سالانه باید مبتنی


بر نیاز های واقعی با توجه به  شرایط مدرسه باشد.مدیریت باید تیمی و مشارکتی باشد و وظایف بین افراد


تقسیم شود نه این که مدیر همه ی کارها را خودش انجام دهد.مدیر باید توانایی برقراری ارتباط عمیق را

با دیگران  و کادر خودش داشته باشد  و مذاکره اش قوی باشد.اهدافی که در برنامه اش نوشته ،

تحقق پذیر و عملیاتی باشد.یادمان باشد  به بخشهایی از مدیریت بپردازیم که مورد غفلت واقع شده است.









داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 


Darin
دوشنبه 25 اردیبهشت 1396 04:58 ق.ظ
This is my first time pay a quick visit at here and i am actually happy to read all at one place.
آقای معلم
یکشنبه 4 مهر 1395 01:28 ب.ظ
معلم که باشی
پاسخ ستاره ی همیشگی... :
دهکده
شنبه 3 مهر 1395 07:18 ب.ظ
سلام.سال تحصیلی جدید مبارک
پاسخ ستاره ی همیشگی... :
اتاکو
جمعه 2 مهر 1395 01:48 ب.ظ
سلام
دوست عزیز امیدوارم حال خوبی داشته باشید از وبلاگتون دیدن کردم.
ما یک محصول ویژه برای شما داریم که قسمتی از کار های روزانه رو براتون آسون و راحت میکنه
به سایتمون سر بزنید هر دیدی یه بازدید هم باید داشته باشه دیگه
مطمئنم پشیمون نمیشی
منتظرم
ارمغان سلامتی
جمعه 2 مهر 1395 11:56 ق.ظ
صداى زنگ هاى طلایى چكیده از پاییز


خش خش گوش نواز مهر ماه زیر قدم هاى سبز


هر قدم انگار می خواندم به راه رفتن


به یاد تاتى تاتى هاى روز اولم


(مرتضی واحدی)
پاسخ ستاره ی همیشگی... :
محسن نژاد
جمعه 2 مهر 1395 12:13 ق.ظ
روشهای سنتی یعنی محفوظات هنوز تا حدودی وجود دارد همچنین شاهد بودم معلمی حدود سی سوال به همراه پاسخ از یک بخش علوم در اختیار دانش آموز پایه دوم داده تا حفظ نماید دانش آموز طوطی وار بدون آنکه معنای کلمه را بداند حفظ نموده بود به نظرم بیست درصد معلمین هنوز سنتی عمل می کنند البته با وجود حضور در کلاسهای ضمن خدمت باز آسانترین روش محفوظات و سخنرانی را انتخاب می کنند اکثر والدین هم همین روش را می پسندند
اما کلا روش کلاسداری و مدیریت مدرسه با گذشته قابل مقایسه نیست.
پاسخ ستاره ی همیشگی... : اویلا
محسن نژاد
پنجشنبه 1 مهر 1395 10:33 ب.ظ
سلام
این موضوع که مدرسه با هشتاد سال قبل تغییر چندانی نکرده اشتباه محض است
دانش اموزان از لحاظ رفتار و عملکرد ،تفکر ،گفتار، تربیت، قابلیت باقبل خیلی تفاوت دارند. از لحاظ روش تدریس ،استفاده ازتکنولوژی وسایل آموزشی محتوای کتاب و اهداف و انتظارات و نگرشها بسیار متفاوت با قبل است
آصلا نوع برخورد کارکنان مدرسه دانش اموز اولیا با یکدیگر زمین تا آسمان با بیست و سی سال قبل فرق کرده
اگر فردی از هشتاد سال قبل وارد مدرسه شود با برانکار روانه تیمارستان می گردد
پاسخ ستاره ی همیشگی... : سلام.بله منم زیاد با این جمله اش موافق نیستم....الان کلی تغییرات به وجود آمده....اما من فکر


می کنم شاید منظور دکتر همون روشهای سنتی تدریسه که هنوز هم در 80 درصد معلمان موج

می

زنه...ممنون از لطف نظرت
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.