نغمه ی مهر 2
الماس از تراش و انسان از تلاش می درخشد.
                                                        
درباره وبلاگ

این جا شعبه ی دوم نغمه ی مهر

خوش آمدید.

با دلنوشته ها و خاطرات و تجربیات

و مطالب اموزشی و تربیتی

با شماییم.

ممنونم از انتخابتون



......................

معلمم

اهل جرجانم

روزگارم بد نیست

تکه نانی دارم

و جوهری دارم من

از احساس

که به همراه گلی از لبخند

همه تقدیم شما باد.



................


**************************
******************
توانایی های من..........

کارشناس تکنو لوژی

سر گروه استانی

سر گروه شهرستان

رتبه ی سوم جشنواره ی فیلمنامه نویسی نهضت و به عنوان تنها زن شرکت کننده در این جشنواره


برنده ی دیپلم افتخار و سکه...1385


رتبه ی سوم طنز نویسی جشنواره ی ثبت احوال...1390

رتبه ی سوم کتاب و خاطره در جشنواره ی کشوری نماز بابل...1390

رتبه ی برتر اقدام پژوهی با موضوع بیش فعالی کودکان...1390

رتبه ی برتر جشنواره ی تربیت بدنی و پوستر و چاپ در کتاب جشنواره...1390

رتبه ی برتر ارمغان حرا ...خاطرات حج و سفر زیارتی...1386

طرح درس نویسی تلفیقی اداب و مهارتهای زندگی...1389

همکاری در کمیته ی علمی درس تعلیمات اجتماعی پایه ی سوم...1388

تالیف 3کتاب داستان در زمینه ی کودک و نو جوان 85_86

سیب های روی علم-نماز کلید بهشت و خر چنگ آبی

یک کتاب در زمینه ی خاطرات آموزشی به نام تمشتانه

عضو تیم تحول اداری شهرستان


رتبه ی اول الگوهای برتر تدریس بخوانیم بنویسیم...1385

معلم نمونه..1386.

نوشته هایی در مجله ی نیمکت..1393

همکاری در تدوین پیک نوروزی 1394

ده نوشته در مجله ی فرهنگی اجتماعی سلیم گرگان

خاطره....رشد اموزش ابتدایی

رتبه ی اول وبلاگ نویسی در گرگان 1394

جعبه سیاه معلم.....اپ

http://daemi.blogfa.com/
وبلاگ اولم نغمه ی مهر

**********************
کودکان این زمین و آب و هوا

این درختان که پرگل و زیباست

باغ و بستان و کوه و دشت همه

خانه ی ما و آشیانه ی ماست



دست در دست هم دهیم به مهر

میهن خویش را کنیم آباد

یار و غمخوار یکدگر باشیم

تا بمانیم خرم و آزاد

عباس یمینی شریف

********************

علایق من جغرافیاو ادبیات و روانشناسی است.اما اخرین انتخابم قبول شدم یعنی

ابتدایی...پشیمان نیستم چون دنیای پاک و شاد کودکان بسیار زیباست.مخصوصا برای

من که
هیچ وقت نمی توانم دست از سر گذشته بر دارم.وقتی به ابتدایی امدم دیدم داخلش

همه چی هست....ادبیات روانشناسی جغرافیا و غیره...دیدم معلم هم همه چیز

است...معلم و روانشناس و دکتر و مادر و پدر و خواهر و برادر و خاله و عمه دایی عمو

مثلا یه روز بچه حواسش نیست میگه خاله...منم میگم جان خاله

...............................

یک تکه محبت

دو فنجان مکث

یک لحظه سکوت

به احترام نام قشنگ دوست

انان که زما دور

ولی در دل و جانند

بسیار گرامی تر از انند

که دانند

گفتیم که شاید

که ندانند بدانند.

...........................................

.......................................


باید دنیا را



کمی بهتر از آنچه تحویل گرفته ای



تحویل دهی



خواه با فرزندی خوب،



خواه با باغچه ای سرسبز



خواه با اندکی بهبود شرایط اجتماعی



و اینکه بدانی



اگر حتی فقط یک نفر



با بودن تو



ساده تر نفس کشیده است



یعنی تو موفق شده ای..



نقل از گابریل گارسیا مارکز
......................................

یاد بعضی نفرات روشنم می دارد

اعتصام یوسف.حسن رشدیه

قوتم می بخشد

ره می اندازد

و اجاق کهن سرد سرایم

گرم می اید از

گرمی عالی دمشان

نام بعضی نفرات

رزق روحم شده است

وقت هر دلتنگی

سویشان دارم دست

جرئتم می بخشند

روشنم می دارد.

نیما یوشیج

************
نیما یوشیج چه زیبا گفت :

"فکر را پر بدهید"

و نترسید که از سقف عقیده برود بالاتر

فکر باید بپرد

برسد تا سر کوه تردید

و ببیند که میان افق باورها

کفر و ایمان چه به هم نزدیکند
....
فکر اگر پربکشد

جای این توپ و تفنگ، اینهمه جنگ

سینه ها دشت محبت گردد

دستها مزرع گلهای قشنگ

......
فکر اگر پر بکشد

هیچکس کافر و ننگ و نجس و مشرک نیست

همه پاکیم و رها

همه یک نقطه پایان تفکر داریم

اسم آن هست خدا

**************

من ندیدم که کریمی به کرم فکر کند

به چه مقدار به زائر بدهم فکر کند

از شما خواستن عشق است ضرر خواهد کرد

هر که در وقت گدایی به رقم فکر کند

بهتر ان است که زائر اگر امد به حرم

دو قدم عشق بورزد سه قدم فکر کند

به دو گلدسته دو تا ساق به دوش گنبد

به رواقی که شده پیش تو خم ..فکر کند

چون که از باب جواد تو کسی داخل شد

خنده دار است که دیگر به قسم فکر کند.

السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
مدیر وبلاگ : ستاره ی همیشگی...
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
عطرسخن
آیه قرآن اوقات شرعی آیه قرآن فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

شعرانه، سایت تخصصی شعر ایران و جهان

بوستان صائب

دانلود آهنگ

گزارش کارگاه تخصصی " طراحی برنامه درسی مبتنی بر هوش های چند گانه"

معلم که باشی، نه تنها یاد گرفتن تمام نمی شود، بلکه تازه اول راه است. باید آنقدر یاد بگیری تا بتوانی یاد دهی. معلم که باشی، همه فکر می کنند همه چیز را بلد هستی و جای هیچ خطایی نداری. معلم که باشی، هر لحظه باید به این فکر کنی: من برای فردای این دانش آموزان چه دارم؟ چه بذری در زمین مستعد اندیشه دانش آموزانم باید بکارم تا فردایی سبز داشته باشند؟

معلم که باشی.....

 

جمعه ای که گذشت، روز 8 ام آذر ماه سال جاری جمعی از همین معلمان گرد هم آمده بودند تا هر چه بیشتر یاد بگیرند و هر چه بهتر یاد دهند. و این جمع با شمع حضور معلمی روشن شده بود که با تمام وجود سعی داشت دانسته ها و تجربیاتش را در اختیار سایر معلمین مشتاق قرار دهد. آقای محمد نیرو، معلم ریاضی، آنقدر صمیمانه و با عشق این کارگاه را آغاز نمودند که فقط بعد از گذر چند دقیقه احساس می کردی سال ها ایشان را می شناسی.

همه دانش آموزان باهوشند

کارها، فعالیت ها و افتخارات این آموزگار عزیز آنقدر زیاد است که مجال باز گو کردن تمام آن ها نیست. مقاله ها، کار های پژوهشی، جوایز مختلف و پرورش دانش اموزان موفق و...

برنامه ساعت ٨ صبح اغاز شد. معلم ها به پیشنهاد آقای نیرو دو به دو با هم صحبت کردند و با هم آشنا شدند و بعد همدیگر را معرفی کردند.

آغاز کار کارگاه بعد از معرفی شرکت کننده ها با این جمله بود:

همه دانش اموزان با هوشند.

تعاریف اندیشمندان و صاحب نظران از هوش و معرفی انواع هوش های شناسایی شده برای انسان اساس توضیح جمله

" همه دانش آموزان باهوشند" می باشد.

همه انسان ها از هر ٨ نوع شناسایی شده هوش برخوردارند منتها ترکیب این هوش ها برای هر کس منحصر به فرد است و از هر شخص به شخص دیگر فرق می کند.

دوست دارم شما عزیزان را با تعریف مختصری از هر یک از این هوش ها بیشتر در جریان امور قرار دهم:

 

هوش بیانی: افرادی که از این هوش بهره بالایی دارند معمولا توانایی به ‌كارگیری درست لغات به‌ صورت شفاهی یا به ‌صورت نوشتاری را دارند.

 

هوش منطق ریاضی: افرادی که از این هوش بهره بالایی دارند معمولا توانایی استفاده درست از اعداد و ارقام و بیان استدلالات صحیح منطقی را دارند.

 

هوش مکانی: افراد بهره مند از این هوش توانایی درك درست جهان به صورت مكانی بصری و ایجاد تغییر در این ادراك را دارند.

 

هوش جسمانی: افرادی که مهارت در به ‌كارگیری كل بدن برای بیان افكار و احساسات و توانایی تغییر اشیاء با دست را دارند از این هوش بهره بالایی دارند.

 

هوش موسیقایی: افرادی که توانایی درك، تشخیص، تبدیل و اجرای اشكال موسیقایی را دارند از هوش موسیقایی بالایی برخوردارند.

 

هوش میان فردی: انسان ذاتا یک موجود اجتماعی است ولی همه آدم ها به یک اندازه توانایی درك و تمایز حالات روحی، مقاصد، انگیزه ها و احساسات دیگران را ندارند. کسانی که این توانایی را دارا هستند از هوش میان فردی بالایی برخوردارند.

 

هوش درون فردی: توانایی درک خود و آگاه بودن از حالت درونی خود و توانایی عملکرد مناسب بر اساس آن برای افرادی که از این هوش بهره بالایی دارند ساده تر است.

 

و در نهایت هوش طبیعت گرایی: مهارت در شناخت و طبقه ‌بندی گیاهان و جانوران و محیط فردی و شناسایی پدیده ‌های طبیعی و توانایی تشخیص و تمییز اشكال غیر زنده از توانایی های افراد با بهره بالایی از این هوش هستند.

 

بعد از آشنایی کلی با انواع هوش ها، با مشخصات فردی کسانی که از هر یک از این هوش ها بهره بالایی دارند آشنا شدیم

مطالب بیان شده بسیار گسترده و عمیق هستند و در این مجال اندک فقط به همین مختصر بسنده می کنیم.

آشنا شدن با هوش ها و شناخت ویژگی های افراد باعث می شود معلمین روش بهتری برای اموزش برگزینند.

 

تئوری کلی هوش های چند گانه بر چند اصل اساسی استوار است:

تمام افراد از هر هشت مقوله‌ هوشی بهره‌ مندند

همه افراد می توانند هر یك از هوش ‌های خود  را به سطح توانش مناسبی برسانند

مقوله ‌های  هوشی معمولاً به شكل پیچیده با یكدیگر همكاری دارند

برای هوشمندی در هر مقوله، چندین راه وجود دارد.

مشکلاتی که معلم ها در کلاس هایشان داشتند بر تخته ایی نوشته شد تا در پایان با بهره از تئوری هوش های چند گانه بتوان تا حد امکان راهکاری بر آن ها یافت.

همه دانش آموزان باهوشند

یقیناً برای شما که به این مقوله علاقه دارید این مطالب کافی نیست، شما را دعوت می کنم که از سایت های زیر استفاده کرده و مشروح این توضیحات را مطالعه بفرمایید:

http://www.pz.harvard.edu

http://www.pz.harvard.edu/ami

http://www.pz.harvard.edu/Research/SUMIT.htm

http://www.pz.harvard.edu/Research/Spectrum.htm

http://www.thirteen.org/edonline/concept2class/mi

 

مرکز یادگیری سایت تبیان. تهیه و تنظیم: سارا یعقوبیان





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




دوشنبه 22 شهریور 1395 06:01 ب.ظ
سلام وبه جالبی دارین ممنون میشم تبادل لینک کنیم.اگرموافق بودین خبرم کنید.باتشکر
http://dake90.mihanblog.com/
شنبه 20 شهریور 1395 11:57 ب.ظ
سلام خوبید؟
الان متوجه نشدم اینهایی که نوشتی از تعاریف هوش آقای محمد نیرو بود یا هوش چندگانه گاردنر ... یا الهام گرفته از تعاریف گاردنر
کدومش بود ؟ شاید هم برگرفته از سایتهای معرفی شده هست
بی خیال هرچی بود از نگارش های نگارنده وب بود
اصلا خودم هم متوجه نشدم چی نوشتم اگر شما متوجه شدی برام توضیح بده
ستاره ی همیشگی...
شنبه 20 شهریور 1395 10:06 ب.ظ
سلام. از وبلاگ پر محتوا و کاربردی تون بازدید کردم.مطالب خوبی داره، مخصوصا هوش های چندگانه گاردنر. آرزوی موفقیت و سربلندی برای شما دارم.
ستاره ی همیشگی... سلام آقای دافعی...از آشنایی با شما خوشبختیم.ممنون از حضورتون
چهارشنبه 17 شهریور 1395 12:24 ق.ظ
سلام همکار گرامی ازآنجایی که قلم بسیلر توانایی دارید اگه امکان داره شماره خودتون رابفرستید تا در کانال ندای قلم فرهنگیان کشور عضو بشین مسئول سایت ندای قلم خانم رنجبر می باشند
متشکر
ستاره ی همیشگی... سلام آقای جاویدان...ممنون از حضورتون..شماره ام اول وبلاگ است اگر زحمتی نیست خودتان به خانم رنجبر بدهید.با تشکر
دوشنبه 15 شهریور 1395 07:00 ب.ظ
سلام دوستم
بسیار عالی و کاربردی بود.
موفق و سلامت باشید.
شنبه 13 شهریور 1395 12:57 ب.ظ
عالی بود دمتون گرم مرسی و خسته نباشید
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.